Just nu pågår det en Starta eget-mässa i Älvsjö. Både Loopia och Binero är på plats, för att försöka sätta sina vassa klor i de stackars blåögda mässbesökarna (ja, så låter det ju när andra aktörer försöker ragga upp nya egenföretagare).
Huruvida en sån här mässa är rätt plats för ett webbhotell låter jag vara osagt, men jag kan inte låta bli att tänka på ett amerikanskt webbhotell och dess, ehh, uppseendeväckande marknadsföring när jag ser den ena montern.
Touche!
Tanken slog även mig, det verkade nästan som Binero hade hyrt in speciellt utvald personal för tillfället – men SÅ kan det väl inte vara…
Underbart mässknep. Är dock betydligt mer uppenbart på bilmässor.
Har beniro nya serveradmins?
Gubbsjukt av Binero och ganska fånigt tilltag. Men de kanske lyckades värva några 18 åriga bilkillar med keps tack vare detta.
Så det är här man ser kvinnot i IT-branchen för på övriga IT-mässor lyser de nästa alltid med sin frånvaro.
Daniel, det spelar ingen roll 🙂 Det fungerar! Binero får mer uppmärksamhet, och om det skulle avgöres på den slutliga produkten/tjänsten så är knappast Binero chanslösa.
Kombinationen att dra åt sig uppmärksamhet med en bra (inte nödvändigtvis bäst) produkt ger avslut…
Gubbsjukt eller ej, business is business 😉
Om ditt antagande vore rätt så skulle vi inte ha saker såsom Fairtrade, Svanen och andra ekologiska/etiska lösningar.
Jag är övertygad om att det kommer bli allt viktigare för webbhotell (och andra tjänsteleverantörer på nätet) att särskilja sig från sina kollegor med olika positiva egenskaper (utöver tjänsten ifråga). Ett webbhotell är detsamma som ett annat webbhotell, rent tekniskt sett.
i vanlig ordning så tycker jag att det är positivt med aktörer som vågar sticka ut. Om Go Daddy-approach funkar i lilla sverige vet jag inte, men tycker att det är skoj med de som vågar. så jag håller inte med om taggen idioti, utan tycker att ”vågad marknadsföring” passar bättre..
//Peter
Håller med Fredrik… se bara engagemanget här i detta inlägget – för att inte tala om att de får ett inlägg till att börja med. Det hade de inte fått utan ett par snygga damer. Uppmärksamheten flödar och yes – det ger någonstans business till dem. Sedan kan man tycka vad man vill. /Johan
Jorå engagemang. Men all uppmärksamhet är inte bra. Och att man minns ett företag innebär ofta att man även minns varför man minns det.
Va? Binero? Det är det där webbhotellet som marknadsför sig med mässbrudar va? Ja, ja det känner jag till. Men jag skulle ju vilja ha ett bra webbhotell…