Denna ständiga konferenshysteri

Du är inte längre vad du gör. Du är var du är. Och du måste därför vara där alla andra är.

SSWC, 24HBC, Webbdagarna, Internetdagarna, SIME, Tweetups, Meetups, WordCamps.

Tänk om du missar något? Hemska tanke!

Vilken tur ändå att det är samma ämnen, samma talare, samma deltagare överallt.

Social Media Snake Oil

Och så avslutar vi med ett lämpligt litet citat.

7 tankar på “Denna ständiga konferenshysteri

  1. Vilken tur ändå att det är samma ämnen, samma talare, samma deltagare överallt.

    Detta är något jag verkligen kan hålla med om. På SSWC 2010 snackades det rätt mycket om att “eliten” började försvinna eftersom fler och fler började engagera sig på nätet genom sociala medier, men samtidigt så läste man om precis samma personer om och om igen överallt. (Vilket jag kommenterade kort i en tweet.)

    Missförstå mig rätt; jag stortrivdes på SSWC, trots min brutna arm. Det var ruskigt kul att få träffa både gamla och nya bekanta, även om det tyvärr blev mer av detta förra än det senare. Jag ser även fram emot SSWC 2011, för formatet är klockrent och kommer bara bli bättre och bättre med åren, så länge kunskapsutbyte och nätverkande fortsätter vara i fokus.

    Dock börjar jag bli trött på att det räcker med att någon i “eliten” skiter i skogen, för att det ska bloggas, tweetas och ryggdunkas från alla möjliga hörn.

    • Kan inte göra annat än att hålla med dig till 100 %.

      Jag var på SSWC det första året och älskade det, men avstod förra året eftersom det kändes alldeles för strikt, begränsat och reglerat. Allt snack om elitism gjorde mig inte mer sugen på att återvända heller. SSWC, i dess ursprungliga form, var helt underbart.

  2. Så sant så sant. Jag noterade nyligen att det är samma keynote talare överallt. Suck. Som en konferensarrangör sa till mig för några månader sedan; “Sociala Medier? Det 5-10 personer i hela Sverige som styr det. Är inte nån av de med på konferensen kommer ingen.”

  3. Håller med. Det kan vara skönt att komma ut och lufta ibland men någonstans måste man dra en gräns. Nu är jag heller ingen toppminglare eller säljare som delar ut visitkort åt höger och vänster och det spelar in så klart. Men nog tusan finns det en gräns oavsett med alla dessa jippon, välj ut några och gör nåt bra av dem helt enkelt.

  4. Pingback: Några länktips #1 | Strategbloggen

Kommentarer inaktiverade.